Vacanta in Rhodos. Hai hui prin insula, partea a doua.

Salutare dragilor, se apropie un nou weekend, de data asta mai linistit fata de cel de saptamana trecuta. Cel putin asa am citit eu meteo din tara ca se va incalzi. Deci la drum nu mai stati, iesiti din casa la plimbare.

Va spuneam in povestirea precedenta, ca ne hotarasem sa inchiriem o masinuta si sa incepem a colinda prin insula cum ne taie capul. Zis si facut.20180909_09371620180909_095604

Ca informatie, procedura de inchiriere de la compania de unde am inchiriat (numele ei e pe masina), e foarte simplu. Vii cu cartea de identitate si permisul de conducere, face actele, nu garantie, nu nimic. Poti plati cash, nu e musai cu cartea de credit ca la alte agentii. Iti da cheia si bun de drum. La predare, la fel dai cheia si contractul si atat. Nu verificari sa vada daca ai lovit masina, nu sa se uite la gaz. Nimic, totul pe incredere.

Eii si plecam la drum. Prima destinatie era locul unde cele doua mari se intalneau, Prasonisi.20180906_125814

Ii aveam cu noi in masina si pe fratele meu cu nepoata si cumnata si hai sa le aratam si lor. Planul era sa facem o parte din turul care-l facusem cu 2 zile inainte cu soferul azi si a doua parte a doua zi.

Asa era planul, dar ajunsi acolo, mai deslipeste-le pe cotoharle de pe plaja. S-au pus ca morsele pe prosop si stai. La un moment dat nu se mai dadeau iesite din apa. Batea si un vant destul de racoros, acolo fiind o zona unde vantul sufla 24/24.

Raiul pentru cei care fac windsurfing sau kite surfing. 20180909_11383320180909_113859

Fratelo a plecat sa faca snorkeling pe langa niste stanci, care erau in capatul plajei, eu ca tristul pe plaja. Noroc ca aveam doua beri cu mine (parca banuiam ce ma asteapta), si mi-am vazut de treaba pe un sezlong sub o umbrela. Dar deja trecusera doua ore si mandrele nici un gand sa se miste de pe plaja. Ma luase si foamea, asa ca am pus pe drum la una din terasele de acolo, m-am proptit si eu la o masa, am comandat o portie de creveti Tiger la gratar, o halba de bere si le-am lasat in legea lor.

Pana la urma, mai de voie, mai de nevoie, se dau duse si ele de pe plaja si plecam din nou la plimbare. In loc sa mergem spre Monolitos si restul obiectivelor, intoarcem spre Lindos,20180909_16204220180909_161823

ca fratelo nu a fost multumit de ce a filmat el la stancile alea si voia neaparat la Lindos,

ca sunt mai multe stanci si a vazut el ca sunt foarte multi care fac snorkeling acolo. Hai sa mergem ca daca nu, i se facea rau.

In Lindos precum stiti fusesem cu o zi inainte, asa ca iar nu aveam ce face decat sa caut o terasa. Sa umblu din nou pe aceleasi stradute si aceleasi magazine nu mergea. Am gasit o terasa pe plaja si l-am asteptat pe „scufundatorul” nostru. 20180908_12384120180908_123858Vine el incantat nevoie mare de ce a vazut si ce a filmat, ne povestea cu foc la masa, eu conectand camera la telefon, arzand de nerabdare sa vedem acele superbe peisaje subacvatice, cu bancuri de pesti si alte pietre. Numai ca il vad ca se opreste din povestit si ma intreaba oarecum nedumerit „Auzi, camera trebuia tinuta cu teleobiectivul spre inainte?”. Gogule, Gogule, ce facusi ma?  „Pai inseamna ca m-am filmat numai pe mine, nimic din adancuri”. Zau Dorele? Ia mergi tu inapoi in apa, ca timp avem si fa o filmare cum trebuie. Dar de data asta tine camera cu teleobiectivul spre inainte sa vedem si noi peisajele submarine, ca de fata ta suntem satui. S-a dus Dorel ce era sa faca si chiar a facut o filmare faina. Am incercat sa o incarc aici, dar e prea mare si da erori. Aproape 2 giga. Imi pare rau ca va privez de niste imagini din adancuri foarte faine.

Uite asa a trecut ziua, fara sa ne dam seama si se facu de intors la hotel sa asistam la showul zilnic si sa ascultam „frumoasa” manea a lui Costi Costita.

Urmatoarea zi, hai din nou la plimbare. Unde? Hai spre faimoasa plaja Anthony Quin.20180910_125110 Celebra datorita faptului ca aici s-a filmat „Tunurile din Navarone”, grecii comercianti renumiti, au facut din aceasta plaja unul din punctele de atractie principale ale insulei. Se inghesuie lumea mai ceva ca la pomana sa prinda un loc pe micuta plaja pietroasa din centrul golfului, unde sunt cateva sezlonguri. Si au si de ce se inghesui. In afara ca e faimoasa datorita numelui actorului si a productiei cinematrografice filmate aici, micul golf cu acelasi nume, ofera o priveliste superba. Inconjurat de stanci inalte si salbatice, cu vegetatie verde, apa ca de cristal si stancile ce se itesc din ea e un adevarat loc de relaxare si paradis pentru practicantii de snorkeling. O spun eu care nu-mi place sa stau sa fac plaja. Ei aici am esuat si eu ca o balena cateva ore si nu m-as fi dat miscat, daca nu ma lua foamea pe la 2 dupa amiaza.

Această prezentare necesită JavaScript.

Noi fiind foarte matinali, am gasit aproape liber cand am ajuns si eram asezati ca privilegiatii pe sezlonguri exact in centrul golfului, unde era privelistea cea mai faina si chiar la malul apei. Ii vedeam pe toti cum saliveaza uitandu-se la noi cu invidie si cum abia asteptau sa ne ridicam pentru a pleca ca sa ne ia locul.

Goniti de foame, am lasat sezlongurile si altora care doreau sa petreaca cateva ore in frumosul golfulet si hai fuguta la hotel sa servim pranzul.

Dupa pranz, eu si Mariuca, hotaram sa ne urcam in masina si sa o luam tranca iar prin insula.20180910_125345 Plecam spre munti, si opream unde ne placea. Am oprit un pic la o micuta bisericuta cu hramul Sfantul Nicolae, monument din secolul 15, am mers din nou la vila lui Mussolini, un pic prin padurile de pin din munti, ne-am umplut ziua.

Această prezentare necesită JavaScript.

La intoarcere am facut un popas in golfuletul de langa resort de unde plecasem in excursia cu barca, admirand pentru ultima data in concediu asta albastru ca de cristal al marii. Eram putin melancolici ca plecam a doua zi, dar asta era. Au trecut zilele de nici nu am simtit. Parca ieri eram in aeroport nerabdatori sa ajungem, iar acum ne pregateam de plecare.

Eii si a venit si ziua plecarii. Pana sa predam camera si sa fim luati de autocar sa ne duca la aeroport, am mai facut o baie in piscina si un plin de bere, ca sa avem pe drum,

dupa care facem check out-ul, urcat in autocarul spre aeroport si luat zborul spre casele noastre.20180911_15195220180911_152418

Ce e frumos se termina repede. Ne luam la revedere de la frumoasa insula unde am petrecut o saptamana incantatoare si incepem deja sa ne gandim la urmatoarea aventura, care incepea peste o saptamana. Urma Buila Vanturarita, un loc unde piciorusul meu nu calcase si ardea de nerabdare sa ajunga.

Dar despre asta maine.

Dragilor, asta a fost „plimbarea” prin Rhodos, pana la urmatoarea povestioara va zic