Zurli Zburli in Retezatul Mic. Cheile Scorotei-Stana Scorota.

Salutare lume buna. Sa continui cu povestile din Retezatul Mic oare? Mai puteti, mai rezistati la inca o tortura psihica? Daca pana acum n-am fost raportat, inseamna ca da. Asa ca ii dau inainte.

Va spuneam ca dupa tura de pe Piatra Iorgovanului, ne hotarasem sa facem Cheile Scorotei si sa urcam pana la stana, daca vremea tinea cu noi. Si asta pentru ca se pusese cu ploaie seara tarziu. Dimineata cand ne-am trezit la fel, inorat si picura. Deci Oslea in ziua aia cadea. Nu aveam ce cauta acolo. Ca sa nu stam la corturi, am decis sa mergem spre Scorota.

Zis si facut, luam masinile si la drum. Trebuia sa coboram spre Campul lui Neag, cativa kilometri pana la intrarea in traseu, care nu aveti cum sa o ratati, pentru ca are un indicator si e si o bariera acolo. Traseul pleaca din sosea pe punct galben (PG). Urasc culoarea asta la marcaje dupa aventura din Crovuri20170813_115647

Cum am zis, vremea era inchisa si inca cernea de sus asa maruntel, dar am mers cu speranta ca se va limpezi si ne va permite sa facem si-n ziua aia, macar o plimbare de pensionari prin Chei si pana la stana.

Intram in Chei care nu le pot descrie in cuvinte, sunt printre cele mai frumoase chei prin care am fost (din categoria cheilor care se strabat doar la picior, pe jos, nu auto). Inguste cu pereti inalti, sunt superbe.

Cam in 30 de minute, se ajunge intr-o poienita tare faina, de unde putem vedea in fata un pinten de stanca inalt care merita imortalizat in fotografie. Am inteles ca este denumita „Bisericuta” Chiar arata ca o turla de biserica.

Ne oprim un pic, nu avea sens sa ne grabim, admiram, facem poze si individual si de grup, glume, pe seama unora sau a altora. Depinde cine intra la mijloc.

Continuam cu o urcare, prin padure, pana la urmatoarea poiana, de unde deja se vedea stana si unde surpriza, norii s-au risipit, a iesit soarele si s-a incalzit.

Ei si daca tot s-a incalzit, ne-am asezat si noi pe iarba ca niste drumeti foarte obositi si extenuati dupa o ora de mers. Scoteam limbile de doi coti, ne stergeam talpile la bocanci cu ele de la cat efort am facut in ziua aia. 20170813_133121

Fiindca am fost cuminti, suntem rasplatiti cu o priveliste superba, oferita de niste caprite care isi faceau veacul pe pantele Coltilor Tomii.

Ajungem pana la urma si la stana, unde pot sa zic ca am fost impresionat de ce am vazut. Stana aranjata foarte bine, curat. Am inteles ca si iarna se poate sta acolo. Am fost omeniti cu branza si urda, nu mai spun de sticla de palinca pe care a scos-o baciul, cu toate ca ne-am rugat de el sa nu o faca ca o bem.

Petrecem ceva timp acolo in compania gazdelor primitoare,20170813_151822 cu povesti, cu fotografii, unii chiar au facut si „plaja”, sau ma rog au tras un pui de somn. Grea urcarea, ne-a istovit.

Bineinteles ca nu am iertat nici desagile, cu care ciobanii isi cara alimentele. Ce mai adevarati „mocani”

Dupa toate astea, si bineinteles poza de grup, 20170813_152234(0)era timpul sa coboram si sa ne indreptam spre tabara noastra, sa vedem daca vulpita noastra a mai furat ceva si unde Master Cheful nostru ne astepta cu masa pregatita.

Pe coborare, numai auzim sus pe munte harmalaie mare, latrat nervos de caini si din departare vedem cu o ceata de „catelusi” au inconjurat un urs si-l goneau. Fiind distanta mare nu prea am reusit sa apropiem cu obiectivele noastre, cu ochii vedeam niste puncte mici, foarte galagioase si agitate, cum dadeau ocol unui punct mai mare ce sarea in toate partile de mama focului.

Tot la coborare, o comite si Mariuca mea. Numai o vad pe jos si ca se stramba de durere. I-a fugit piciorul pe o piatra si la scrantit din nou. A ramas cu o sensibilitate dupa ce a avut prima „scranteala” din Cetatile Ponorului si acum mult nu ia trebuit.20170813_160323

E si dai usor, usor, mai cu pauze, mai cu boceli pe coborare. Intr-un final am ajuns si la sosea si de acolo la corturi. Intristarea mare pentru ea era ca a doua zi nu putea sa faca Oslea sub nici o forma. Asa ca a trebuit sa stea la cort si sa se certe cu vulpea toata ziua.

Cam asta a fost plimbarea de pensionari pana la Stana Scorota dragilor. Stati aproape, sa vedeti ce a mai urmat.

Numai bine pana la urmatoarea povestioara.