Valea lui Stan

Va spuneam ceva ieri parca despre Valea lui Stan. Nu mai tin minte exact. La cate spun eu, mai uit. O fi semn de batranete oare???

Si poate va mai amintiti poate ca dupa Piatra Craiului am plecat in Fagaras, de acolo urmand sa plec mai departe prin tara. In Fagaras aveam doua obiective, sa urcam in Saua Caprei si de acolo mai departe spre Fereastra Zmeilor, cu o mica abatere spre Vanatoarea lui Buteanu, dar precum stiti, (asta daca ati citit povestea, daca nu puteti arunca un ochi aici ) vremea ne-a incurcat planurile, si am fost nevoiti sa facem cale intoarsa si sa reconfiguram traseul din ziua aia.

Tot citisem articole si vazusem o groaza de poze si la prieteni si prin grupuri despre Valea lui Stan, si chiar mi s-a pus pata sa ajung neaparat in concediul ala acolo. Zis si facut. Ne intalnim si cu familia Barna, Gabi si Zorina si ei amatori sa faca traseul si hai sa vedem despre ce e vorba de toata lumea il lauda.IMG_0784 - Copy

Normal Valea lui Stan e asocita cu Fagarasul, deoarece intrarea e din Transfagarasan, si e mai simplu. Dar, face parte conform tuturor surselor din Muntii Fruntii o grupa muntoasa la sud vest de muntii Fagaras.  Intrarea in traseu se face la vre-o 2 Kilometri mai jos de barajul Vidraru, intr-o curba in dreptul unei troite, si e marcat cu punct rosu. De regula acolo sunt multe masini parcate, asa ca nu e prblema ca o sa o ratati. In plus e un panou informational destul de mare, si e bine de citit pentru ca ofera informatii despre regulile de comportare pe traseu si ce echipament sa aveti, functie de anotimp. Noi totusi am avut noroc, mergand in cursul saptamanii, nu era nimeni in traseu, doar gasca noastra.

Inca de la intrarea in traseu, pot spune ca am ramas impresionat de frumusetea locului. Peste tot mici cascade, pravaliri de stanci si defilee. Cam asta vei vedea timp de mai bine de 4 ore, asta depinde de cate poze se fac si de cate ori te opresti ca sa admiri salbaticia pura a acelui loc.

Ai parte si de un pic de adrenalina, la pasajele de-a lungul stancii pe cabluri si scoabe,

scari si pasarele  montate in peretele de stanca.

Sari peste bolovani, parca aruncati de mana unui urias, in incercarea de ati bloca accesul in barlogul lui.IMG_0911 - CopyIMG_0923

Mai facem si cateva popasuri, pentru a admira maretia si frumusetea locului, plus pozele de rigoare.

Si incet incet ne apropiem de iesirea din traseu, dupa ce trecem raul, a cata oara oare, dar de data asta, drept, nu catarandu-ne sau atarnati de vre-o sarma sau scoaba.IMG_0990IMG_0981

20150714_122101Victorie, vremea a tinut cu noi, si am reusit sa facem ce ne-am propus, IMG_0822cu toate ca in urma cu o zi eram toti cu gandul ca nu vom putea intra in canion din cauza ploii. De fapt daca ploua nici nu e indicat sa intri in canion, deoarece exista pericolul formarii de viituri. Au fost cateva accidente in anii trecuti din cauza asta. Plus trebuie sa va ganditi ca toate cablurile si scoabele sunt ude de la ploaie existand pericolul alunecarii de pe ele si de a va accidenta.

Traeul in sine nu e greu sau periculos daca vremea e buna, si nu necesita cine stie ce aptitudini de catarator. Ganditi-va ca feciorul meu nu avea nici un fel de experienta in trasee de genul asta si a reusit sa-l faca. IMG_0942 - CopyCe trebuie intr-adevar echipament. Nu se merge in blugi si cu espadrile sau cu fusta mini si pantofiori cu toc, cum am mai vazut pe unele domnisoare sau domnisori de-a lungul atator trasee prin muntii nostri.

Iesim din chei, intr-o poienita frumoasa, plina de fel de fel de floricele ce te incantau cu gingasia lor si te indemna sa petreci cateva ceasuri lungit in iarba.

Dar cum mai aveam de parcurs ceva drum pana sa ajungem la masini,  prin padure si dupa aia de la baraj pana la masini pe asfalt, pentru ca in inteligenta noastra in loc sa ducem o masina sus la baraj si una jos la troita, ca sa ne vina mai usor la intoarcere, le-am lasat pe amandoua la intrarea in traseu.

Am facut si noi o poza cu totii acolo, 5 minute sa ne tragem sufletul si pe poteca inainte ca asa ii sade bine drumetului.IMG_0996

Iesim in forestier in dreptul complexului, parasit si in paragina (asa cum sunt toate la noi) Calugarita.20150714_145819

De acolo monotonie, drum forestier, ajungem la baraj si cu chiu cu vai pe asfalt cu bocancii pana la masini intr-un sfarsit si directia Poenari la o ciorba calda si o bere rece, unde ne despartim de Zorina si de Gabi, ei plecand spre casa la Arad, noi inapoi la cabana Capra, urmand ca a doua zi eu si Mariana, sa o luam spre Maramures, iar fratele meu si feciorul spre casa la Constanta. Ii ajunse-se atata munte, si adrenalina. Avea combinatiile lui pe litoral, mai ales ca era vara.20150714_170534

Cam asta fuse dragilor cu Fagarasul si Valea lui Stan. Urmeaza adevarate aventuri prin Muntii Rodnei si pe la Padis, alaturi de gasca vesela si aventurista. Dar asta de maine, daca nu ma raportati la Facebook, pentru balariile care le indrug pe aici.