Cum ne-a stricat vremea planul de a urca in Saua Caprei

Dupa atata bla, bla despre Vacanta in Tenerife si cum e acolo, bla, bla, bla, e timpul sa ma intorc cu povestile in frumoasa noastra tara. Un loc binecuvantat cu de toate, cu peisaje de basm, dar prea putin promovate. Avem ce altii nu au, litoral, delta, munti ce-si inalta crestele semete spre ceruri, mai ceva ca Los Gigantes sau ca cele din  Canionul Masca chiar ca maretul Pico del Teide . Pacatul mare e ca nu stim sa avem grija de ele. Codrii nostri seculari cad sub drujbele altora, braconajul in delta e ceva la ordinea zilei, iar despre litoral ce sa mai zic, din ce in ce mai multi romani prefera sa-si faca vacanta pe litoralul bulgaresc, Antalia sau pe la greci. Daca s-ar promova toate zonele faine care le avem si s-ar face un turism responsabil (nu turismul la gratar) mai mult ca sigur multe zone din tara, care azi sunt „defavorizate” conform guvernantilor nostri, ar avea de castigat. Dar cand va fi asta??? Nu stiu nici eu si fac pariu ca nici voi. Probabil cand o sa-i cada frunza lui Udrea sau s-or indrepta coarnele berbecului lui Daea. 😂😂😂

In fine sa lasam politica pentru alesi si noi sa revenim la oile noastre😂😂

Va mai amintiti ca dupa tura din Piatra Craiului am coborat sa merg acasa la o nunta si sa ma pregatesc pentru un periplu mai lung in tara.

Primul stop muntii Fagaras, impunatori, maiestosi, m-au atras intotdeauna si totusi i-am explorat asa de putin. Nu e timpul pierdut inca.😐IMG_1058

Vorbisem cu Zorina si cu Gabi Barna, sa ne intalnim si sa facem Valea lui Stan.IMG_0958

Zis si facut, imi incarc familionul in masina, il traduc si pe fratele meu, si hai la drumetit. Ce poate fi mai fain vara, decat o drumetie in munti, departe de aglomeratia mizeria si poluarea de pe litoral.20150715_095523

In planul nostru pe langa Valea lui Stan era sa urcam de la Balea spre Saua Caprei, o mica abatere spre Vanatoarea lui Buteanu iar de acolo spre Fereastra Zmeilor si daca ne tineau curelele si Trei Pasi spre Moarte. 20150715_101803

Eii dar ca de obicei, planurile de acasa, nu se potrivesc cu cele din teren. Fagarasul inca de la Cartisoara ne-a avertizat ca nu e de glumit cu el. „Aveti grija, eu nu sunt ca alti munti” parca ne spunea prin ploaia si negura prin care urcam spre Balea.

Vreme capricioasa, specifica Fagarasului in acea perioada a anului. Totusi nu ne-a descurajat si am dat inainte. Urcarea voiam sa o facem dupa Valea lui Stan si speram intr-o imbunatatire a vremii. Am avut noroc, cand am facut canionul, si urmatoarea zi, destepatarea ca in concediu, cat mai dimineata si hai la drum.

Vremea parea promitatoare la Cabana Capra unde eram cazati, senin cativa nori razleti pe cer fara semne de ploaie sau ceata.20150713_18502120150713_185355

Ajungem si la Balea la fel de bine momentan, doar un pic de „fum” pe creasta.

Bucurie mare, vremea tine cu noi ca si in Valea lui Stan si vom putea face traseul care ni-l propusesem pe ziua respectiva. De pe traseu admiram frumusetea Lacului Balea, si maretia crestei inspre Paltinu.20150715_10243320150715_102408

Dar asa cum spuneam Fagarasul e totusi aparte si la peste 2000 de metri, vremea iti poate juca feste cand nu te astepti. Mai aveam maxim 20 de metri pana in sa, cand am fost inconjurati de o negura, de abia mai vedeam marcajele, despre privelistea de dinainte a Caldarii Balea nici vorba. Ziceai ca intunericul s-a pogorat deodata hotarat sa ne inghita.

Facem consiliu pe traseu, si hotaram sa abandonam urcarea, considerand ca e prea periculos totusi sa ajungem in creasta si sa ne prinda mai rau acolo. Am inceput sa coboram si privind spre partea sibiana, vedeam cerul senin albastru. Podisul Transilvaniei ni se infatisa in  toata splendoarea scaldat in soarele verii.IMG_1068IMG_1055

Vazand vremea frumoasa de jos, hotaram la coborare, sa mergem spre Cascada Balea, macar un traseu sa facem in ziua aia. Avem noroc, la 1200 de metri vremea era frumoasa, nici vorba de urgia de sus de la peste 2000.

Fiind vremea pranzului deja, hotaram sa facem un picnic in natura si sa stam totusi putin la umbra brazilor in padure sa ne bucuram de cateva momente de liniste si pace in mijlocul naturii.

Dupa aceasta mica pauza plecam spre cascada, nu mai fusesem de 4 ani, si abia asteptam sa ajung, mai ales ca era plina cu apa si involburata in urma ploilor cazute recent.

Ajunsi la capatul traseului, vedem cascada in toata splendoarea ei, facem pozele de rigoare si inapoi spre cabana, sa ne pregatim pentru urmatoarea aventura, bucurosi totusi ca vremea nu ne-a stricat complet planurile de drumetie.

Cam asta fuse, ramane ca sa va povestesc si despre aventura din Valea lui Stan, dar asta maine. Va las cu bine si la buna vedere.