La admirat de balene si de stanci

E timpul sa termin cu Vacanta in Tenerife Ma mir, ca nu am primit inca mesaje gen „mai las-o naibii ca ne urcam pe pereti deja”, „ne-ai plictisit” sau altele de gen ce nu pot fi reproduse aici… Sper ca ati citit deja despre  Loro Parque si Camel Parque, daca nu, asta e nu va agitati, ca nu e cine stie ce. Incercati La Gomera, daca nici asta nu va place poate Pico del Teide si Parcul National Teide, si daca nu si nu aruncati un ochi pe Canionul Masca.

Cum ziceam in orice concediu intr-o insula e musai sa facem o micuta croaziera pe mare. IMG_1774Degeaba ii explic eu mandrei mele ca sunt satul de apa si de fiare. Ea nu si nu bate cu piciorul in pamant si asta e. Acum sa o fac pe leul in vacanta si sa ajung acasa si sa trec la dieta, iar nu-i bine. Inainte vreme imi permitea sa-mi iau conserve, dar de cand a aflat ca anumite ierburi sunt comestibile, mi-a taiat conservele din meniu. Deasemenea inainte vreme aveam o mochetuta la intrare, dar a fost schimbata cu un pres de cauciuc, ca a realizat ca mocheta e prea confortabila. Ce vremuri frumoase. Ehei…amintiri taica, amintiri. Asa ca hai si-n croaziera. Ce sa faci, cara-ti crucea Stefane.IMG_1627

Si iar trezirea dimineata, ca de trebuia sa ajungem in sud, si iar motaitul in autocar si injuratul ghidului, caruia nu-i mai tacea gura (saracul isi facea treaba)20161117_073116

Ajungem intr-un sfarsit si la locul de imbarcare, „All on Board” si uite asa se plimba cu barcuta Fanica si Mariuta.

Pana la urma, dupa ce m-a desmeticit briza oceanului, si am observat ca au open bar cu bere rece, si ceva locuri la umbra, am zis eu ca tot raul spre bine. In plus au inceput sa apara si atractiile. Una din ele fiind balenele pilot, care ca un facut la un moment dat cand vaporasul („Shogun” cum se numea panarama aia de barca) a oprit au si inceput sa faca spectacol pe langa noi.

Balenele pilot conform Wikipedia fac parte din specia delfinilor oceanici mari, fiind depasiti doar de ca marime de balenele ucigase (Orca).

Ne-au insotit tot drumul pufaind si facand giumbuslucuri pe langa noi. Creaturi frumoase si gratioase in ciuda marimii lor. Stai si te gandesti ca sunt pe cale de disparitie, tot din cauza noastra a oamenilor. Ca nu am stiut sa le protejam; au fost vanate intensiv in numele asa zisei bunastari umane. Sa speram ca macar acum in al doisprezece-lea ceas realizam cat rau am facut si sa incercam sa protejam ce a mai ramas din aceasta frumoasa planeta pe care o locuim.

Incet, incet, ajungem si la celalalt obiectiv de vazut in aceasta croaziera: Stancile Los Gigantes.IMG_2634

Los Gigantes reprezinta una din principalele atractii ale insulei, si cel mai bine pot fi admirate de pe apa (motivul croazierei). Stanci ce tasnesc din mare pana la o inaltime de 800 de metri, si de-a lungul carora poti vedea istoria vulcanica a Pamantului, cum ziceam intr-o postare anterioara.

Impresionant, cand stai si de gandesti la forta distrugatoare si totodata creatoare ce mocneste in adancuri. Distrugator, daca ne amintim ca o eruptie vulcanica poate rade de pe fata pamantului orase intregi, si creator in acelasi timp pentru ca iau nastere taramuri noi, sau cele care deja existente sunt imbogatite de mineralele aduse la suprafata din adancuri.

Vaporasul a ancorat in Golful Masca, unde ni s-a servit o masa traditionala, fructe de mare, etc, udata din belsug cu sangria, si bere. Cine a vrut a putut sa faca o baie in apele golfului. Eu am zis pas de data asta, cum spuneam sunt satul de apa, si nu aveam chef sa ma ud.

Si punem pe drum inapoi spre tarm, nu mai inainte ca cei din echipaj sa ne ofere un spectacol de hranit pescarusi din mana. Resturile de la masa noastra au fost date pescarusilor profitori, mari amatori de orice.

Pe drumul de intoarcere, intervenise monotonia si plictiseala. Mergeam de-a lungul coastei, balene nu mai apareau, delfinii in ziua aia nu au fost de vazut, probabil erau la vanatoare in larg sau fugeau de zgomotul facut de barcile pline cu turisti.

Stafful de pe nava a fost la inaltime, si au facut atmosfera pana la sfarsit ca sa ne scoata din amorteala si din starea de somnolenta. Frumos, pana la urma nu mi-a parut rau ca am petrecut ziua asta pe mare.

Am ajuns ca de obicei seara la hotel, incantati dupa o zi faina petrecuta in largul Atlanticului.

Eii si aici inchei seria  Tenerife , dar stati linistiti ca mai am insule in „buzunar”. Mai e Malta, Sicilia, Madeira, in martie va fi Penang si din toate am sa va spun povesti frumoase. Deasemenea mai am sa va povestesc despre Panama. Si sa nu uitam orasele; Paris, Londra, Barcelona, Venetia, Roma, dar astea le tinem in caz de vreme rea, cand ploua si e urat afara si chiar nu ai chef de nimic.

Cu bine dragilor pana la urmatoarea povestioara si sper sa nu aruncati cu pietre dupa mine cand ma vedeti pe strada.