La Gomera

Eii hai totusi sa continui cu Vacanta in Tenerife sa nu va mai tin ca pe ace.

Dupa ce am vizitat  Loro Parque si Camel Parque si asa zisa ascensiune pe Pico del Teide aveam de facut o excursie in La Gomera. Habar nu aveam despre aceasta insula. Am aflat de la agentia de travel de unde am cumparat pachetul cu excursii, ei ne-au spus de ea si ne-au recomandat sa mergem vazandu-ne atat de dornici de a explora. Cum aveam o zi in care nu era nimic in plan am zis „let’s give it a shoot’ , ce avem de pierdut?IMG_2123

Eii si-n ziua cu pricina trezirea Stefane la ora 4 jumate, ca autocarul venea la 5 jumate si pana ne-am baut cafeaua, pana imbracat, etc, am coborat chiori de somn in fata hotelului. Apare si autocarul si „hop in”. Plecam la ora aia ca trebuia sa ajungem din Tenerife Nord unde eram cazati, in Tenerife Sud, sa luam feribotul spre insula.

Dupa un pui de somn in autocar, 20161117_073116ajungem la feribot si ne imbarcam in calatoria de o ora si jumate spre acest paradis tropical, si cand spun paradis sa stiti ca asa e.20161117_104911 Peisajele sunt extraordinare, te lasa fara cuvinte.20161117_122829

Cunoscuta inca din antichitate, mentionata chiar in scrierele antice (Ptolemeu), din ce ne-a spus ghidul, istoria acestei insule incepe totusi odata cu cucerirea ei de catre spanioli, 1404-1405.

Cristofor Columb a facut ultima sa escala in aceasta insula in drumul sau catre Americi, si legenda spune ca ar fi avut o aventura cu guvernatoarea insulei din acel timp. Nu intru prea mult in istoria ei, toate aceste informatii pot fi gasite pe siteul al carui link l-am postat mai sus.

Insula este clasificata ca World Biosphere Reserve datorita diversitati si frumusetii ecostemului maritim si terestru, iar Parcul National Garajonay a fost declarat  patrimoniu UNESCO .

Inca de la intrarea in port poti vedea salbaticia acestei insule, stanci semete ce ies din mare avantandu-se spre cer.

Soseaua ce serpuieste pe aceste stanci atarnata parca, tufe de aloe vera, ici si colo cate un palmier in jurul caruia era o adevarata oaza de verdeata.

Sudul insulei unde a acostat feribotul si unde e si capitala acestei micute insule, (un oras care si-a pastrat tenta coloniala),

este mai arid decat nordul, iar palmierii, in general pot fi vazuti in vai mai la adapost de soarele torid retinand astfel apa si permitand diferitelor plante sa se dezvolte conform spuselor ghidului.

Trecerea de la peisaj arid la vegetatie luxurianta se face efectiv, dupa un tunel prin munte.IMG_2343 Acum esti in zona cu soare arzator, si in mai putin de un minut,

intri in taramul ceturilor si a racorii. Vegetatia se schimba complet, facand loc unei extraordinare paduri seculare de laur (dafin pe intelesul tuturor).

Intrasem in Parcul National Garajonay.

IMG_2235Veti gasi in linkul precedent o frumoasa legenda a numelui acestui parc, (ce seamana cu povestea Romeo si Julieta a lui Shakespeare) si informatii depre locurile de vizitat in insula, traditiile localnicilor, (precum limbajul plin fluierat, ceva unic in lume)

Excursia ne poarta de-a lungul insulei, prin peisaje de poveste, pana la o zona de camping si picnic, amenajata in interiorul parcului, frumos, curat, unde localnicii sau chiar cei din alte insule pot veni sa petreaca un weekend in natura. Diferenta de la cer la pamant intre acest camping si campingurile vazute pe la noi prin tara. Nu are sens sa spun mai multe, si cred ca toti imi veti dreptate.

Aici am putut servi almogrote, o branza  branza traditionala de capra foarte buna20161117_133149 si miel de palma,o bautura locala facuta din palmier. Am luat si acasa, am si acum in frigider o sticla de acest sirop, un pic cam „greu” si cu un gust ciudat; dar cu multiple proprietati terapeutice.

O vizita la muzeul insulei, unde am putut admira diferite porturi si obiceiuri traditionale gomereze. Sa stiti ca nu sunt asa de diferite de ale noastre, ma refer la imbracaminte, ustensile de tors, ustensile de gatit, etc.IMG_2258 Ce au diferit au un stil de a merge din stanca in stanca cu ajutorul unei prajini, ca un fel de saritura cu prajina.IMG_2257 Trebuie sa fii foarte indemanatec la asa ceva altfel risti sa cazi prin prapastiile alea. Am vazut o demonstratie filmata si chiar e impresionant. Un alt lucru inedit cum am spus mai inainte e un stil de a vorbi de pe un deal pe altul prin flueraturi (cred ca ciobanii nostrii ar trebui sa-l invete si ei) unic in lume. Am avut o demonstratie live la restaurantul unde am servit masa.

Ce mi-a placut mult in La Gomera, a fost linistea si pacea care o emana. Oamenii erau foarte simpli si primitori, linistiti, nu-i vedeai stresati, tracasati de ceva. Chiar am stat cu un localnic de vorba unde am oprit sa mancam si el spunea „Ce ti-ai putea dori mai mult de la viata, decat sa te nasti si sa traiesti in un asemenea loc unde natura iti ofera atata pace si liniste sufleteasca” Aveai impresia ca timpul se opreste in loc. Discutam asta in fata unui peisaj de vis si intr-o gradina plina de flori si cu fel de fel de fructe tropicala. Paradis te-am gasit.IMG_2280

Excursia era pe sfarsite, timpul sa ne intoarcem la feribot cu parere de rau ca ne despartim de acel colt de rai, unde omul traieste asa de bine in comuniune cu natura. Traversam acea bucata de ocean in lumina apusului inconjurati de micute veliere.

Mi-am promis ca o sa revin in insula si sa stau macar o saptamana sa pot sa o explorez pe indelete, sa ma bucur de tot ce ofera.

Cam asta a fost excursia noastra in La Gomera, scurta dar ne-am bucurat de fiecare moment si priveliste. Nu stiu daca cuvintele mele si imaginile v-au oferit cat de cat o idee despre frumusetea si pacea acelui loc. Cel mai bine e sa mergeti si sa va convingeti.

Cu bine dragilor pana la urmatoarea povestioara. Inca mai am despre Tenerife nu am terminat.